Tuesday, January 6, 2009

Barney Oh Barney...

Wife aku dapat order cupcake dari seorang auntie. Dia nak hadiahkan anaknya cake bertemakan Barney. Wife aku terima je tanpa membincangkan cadangannya kepada aku. Sabar...

Tempahan melibatkan 16 biji cupcake dan sebuah fondant cake yang setiap satu ada figure Barney. So aku kene buat 16 buah Barney edible figure kecik dan 1 figure Barney yang besar sikit (lebih kurang 6" tinggi) untuk fondant cake tu plak.

Auntie tu kate anak dia obses sangat dengan Barney. Sampai tido pon peluk patung Barney. "Tu yang tak sampai hati nak tolak" kate wife aku. Sekarang ni aku plak yang tak sampai hati nak tolak permintaan wife aku. Dia dah beli macam-macam yang berkenaan dengan Barney untuk reference aku. Siap beli patung Barney yang boleh menyanyi (ade mase nanti aku post-kan nyanyian dia).

Aku pun try buat figure Barney (tinggi 2"). Lama juga aku ambil masa untuk siapkan 1 figure. Result seperti gambar di bawah.













Malam tu aku tidak berhenti di situ. He he he... Siap ko Barney